torsdag 27 mars 2014

Bra saker med den här dagen

  • Solen sken så det värmde på ryggen när jag gick över gården på jobbet för någon timme sedan. Och gubbar höll på att sopa upp vintersanden med ett högljutt rasslande. Vad obeskrivligt skönt - det ser ut som om vintern är över för i år! Och mitt favorithalvår har precis inletts.
  • När jag (strax) stänger av datorn och går från jobbet börjar en minisemester! Fredag och måndag är lediga dagar, och jag ska åka till London (jaa, IGEN!) med två barn och en kompisfamilj. Toppen-toppen.
  • Och appropå att stänga datorn fick jag en ny jobbdator idag! Och den är tunn och snabb och smidig. Helt från en annan planet än min gamla, som var hyperlångsam, klumpig och hade ett ojämnt humör. Det senaste halvåret har man varit tvungen att behandla den med silkesvantar (t.ex. aldrig försöka starta den utan strömkälla, det där med bärbar var ett minne blott) för att den inte skulle surna till, låsa sig och gå att öppna först efter att man hade tagit ut batteriet och startat om allt igen. Superpraktiskt när man har bråttom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar