lördag 23 maj 2015

Vårfnatt

Jag vet inte om jag har fått vårfnatt eller vad det är, men i går gjorde jag väldigt många för mig otypiska saker. Jag
- glömde nycklarna hemma när jag åkte till jobbet
- drack en fredagsöl i solen i trädgården genast när jag kom hem från jobbet, INNAN jag ens började laga mat
- köpte en dyr jordgubbsjuice att dricka till lördagsfrukosten
- ovanligast av allt: köpte en gräsklippare på impuls. Vi har väldigt små gräsplättar här i stan (eller de är inte ens gräsplättar ännu, men jag tänkte att de kan bli), och när jag såg att någon sålde en handdriven gräsklippare för 20 euro nära oss slog jag till
- nästan lika ovanligt: var vaken till 24 utan destovidare orsak, jag kände mig bara inte sömnig och stannade uppe och läste när alla barn hade somnat  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar