torsdag 30 januari 2020

Tre dagar i Stockholm

Ovanlig inledning på veckan, minsann - en kollega och jag tillbringade tre dagar på kurs i Stockholm. Så trevligt! Det är roligt att lära sig nya saker (och känns superbra att arbetsgivaren satsar pengar och resurser på att vidareutbilda oss), alltid trevligt att besöka Stockholm och - för mig - alltid härligt att bo på hotell.

Stockholm börjar visst bli en storstad, av hotellen att döma - vårt nyrenoverade hotell hade fem våningar under jord, där alla hotellrum alltså var utan fönster. Så också våra. Pyttesmå rum utan fönster. Först kändes det litet tveksamt, men till slut blev vi ganska förtjusta i vårt hotell. Man sov ju så gott, sängen var skön, man stördes varken av ljus eller ljud och luftkonditioneringen var perfekt inställd. Läget var perfekt, frukosten var toppen, och så fanns det ett litet gym (som jag utnyttjade båda morgnarna!) och en bastu. Allt man behöver.

Ena kvällen träffade jag min bror och hans familj, andra kvällen tillbringade jag med min kollega. Och på dagarna då kursen, som faktiskt var riktigt bra. Men nog blir man trött! Inte van att sitta och lyssna en hel dag längre.

Roligt att vara på resa, och roligt att komma hem igen. Bästa möjliga läge.

För övrigt hände det sig en dag, precis när vi gick över Strömbron, att det hördes en öronbedövande knall (och sedan 20 till). De sköt salut från Skeppsholmen, så alla fåglar förskräckt flaxade upp och krutröken lade sig över viken. När vi hämtat oss från förskräckelsen googlade jag, och det visade sig att det skjuts salut sex gånger per år. Dagen vi prickat var Kungens namnsdag (vilket tydligen förtjänar en salut).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar