onsdag 17 augusti 2011

Minneskapacitet

Jag är ganska välorganiserad och glömmer sällan viktiga saker som gäller barnen. Alla har lämpligt stora regnkläder och stövlar, tandläkartider passas, de anmäls i tid till sina hobbyn, mullematsäckar tas med på rätt dag.

Eller rättare sagt var jag välorganiserad. Tre barn gick bra, men det fjärde tycks ha sprängt gränsen för min minneskapacitet. Med henne har jag helt glömt bort en rådgivningstid. Rådgivningstanten ringde och undrade om det hade hänt något - jag har gått hos samma tant i över tretton år nu och det här var första gången jag missade en tid. Vid ett tillfälle var hennes rådgivningskort pinsamt nog borttappat i några månader tills jag hittade det (i mitt nattduksbord, där jag faktiskt inte tror att jag hade lagt det).

I morgon ska vi på tvåårskontroll med lillan. I dag tänkte jag att jag skulle plocka fram hennes kort i god tid. I lådan där jag förvarar korten fanns tre - de tre skolbarnens kort (som alltså inte används längre). Hennes var borta. Och jag såg det sist i februari. Så jag har tillbringat någon halvtimme i dag med att leta - lyckligtvis framgångsrikt, till sist hittade jag det under diverse annat bråte i hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar