fredag 21 februari 2014

Vad hände?

Landebild från i fjol
Maken tog en ledig dag, tog barnen med sig och åkte till lande i går kväll. Jag skulle åka efter i kväll eller senast i morgon på morgonen, var tanken. Men, mot eftermiddagen i dag insåg jag att jag inte hade någon chans att få det jobb som måste göras denna vecka gjort. Så jag måste jobba i morgon! Det händer ytterst sällan, och jag var synnerligen upprörd och ilsken. Menmen - efter att ha kommit hem, bytt om till hemmakläder, tvättat bort sminket, ätit en pizza och druckit en öl känns det mycket bättre. Nog kan jag väl göra det ett veckoslut, då. Och sådan tur att det var ett veckoslut utan annat inplanerat program än lande. Och sådan tur att vi har klockkort så jag kan ta ut alla övertidstimmar senare på våren.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar