fredag 25 maj 2012

Äntligen sommar!

I dag var en bra dag på jobbat - jag fick mycket gjort och allt flöt på bra. När jag kom hem väntade ovanstående dukade bord på terassen. Vi grillade och åt, och sedan åkte maken till lande med de två minsta döttrarna. Jag blev kvar i stan med de två största, som tillbringar veckoslutet på Stafettkarneval. Jag städade undan och ringde sedan på impuls en väninna. Hon kom hit och vi satte oss på vår terass och babblade i en timme. Sedan gick jag en lång promenad med hunden, medan hon hämtade alla barn från Stafettkarnevalen. Det är varmt, solen skiner till långt in på kvällen, allt är grönt, blommor blommar och det doftar gott. Inte för att jag har anlag för dysterhet annars heller, men nog är allt så mycket enklare och trevligare på sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar