tisdag 1 maj 2012

Lång helg

Jag tog ut några övertidstimmar och höll ledigt i går, och är mycket nöjd med min långa helg. På lördagen firade vi famos 80-årsdag med makens familj. På söndagen tog vi oss i kragen, röjde upp på vår eftersatta gård, krattade och planterade litet blommor i krukor. I går besökte vi tolvåringens klass, städade huset och lagade mat, och hade sedan två familjer här och firade valborg. I dag kom en annan familj till oss och grillade, och vi kunde sitta ute hela eftermiddagen.

Dessutom har jag varit på inte mindre än två cykelutfärder (med fjortonåringens Jopo) under dessa dagar - de som känner mig vet hur oerhört det är (jag gillar inte alls att cykla, men med Jopons upprätta ställning var det faktiskt helt ok).

Allt som allt var det en mycket avkopplande långhelg - inte på oj vad jag har sovit och latat mig-sättet men desto mer på koppla bort jobbet-sättet. Och buskarna och träden har fått mössöron och det känns äntligen som om det nog blir sommar i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar