fredag 14 september 2012

Dagens don

Detta har vi gjort i dag:


 Utgångsläget. Ett minimalt brasrum.


Sedan började vi fixa. Hunden sticker också sin nos överallt, naturligtvis.


Efter att vi har handlat och skruvat ihop en loftsäng, satt upp en vajer för draperier, sytt nämnda draperier och flyttat diverse gamla möbler ser det ut så här (notera hunden som igen är med där det händer). En del återstår att göra - sätta upp tavlorna, städa upp det sista, skaffa en pigg matta mm - men åttaåringen är nöjd. Och jag också, faktiskt, det blev mindre trångt än jag trodde det skulle bli.

Dessutom köpte vi tapeter till vårt sovrum på impuls, planerar att tapetsera en vägg i det "gamla" rummet som nu delas av tolvåringen och treåringen och blev litet sugna på en färgglad vägg i tamburen. Få se var det här ska sluta!

3 kommentarer:

  1. Wow - jag är inponerad. Så fint det blev - och så mysigt. Me like! Skall bli kul att få se rummet live... HAr en tapetrulle här hemma som väntar på att komma upp. HAr aldrig tapetserat tidigare och har ingen aning om vart jag skall smälla upp den. Därav ligger den ännu och väntar ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kan hjälpa dig nästa gång vi har träff hos dej :) Vår tapet kom upp på söndagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj- får brådis med att fundera ut var jag skall smälla upp min rulle;)))

      Radera