lördag 30 november 2013

Födelsedagsfirande


I dag firade vi min födelsedag, litet i efterskott. Och vad bra det blev! Först sov hela familjen i tio timmar (oerhört), och niotiden uppvaktade de mig med sång, paket och lyxmorgonmål. Sedan tog vi det  rätt lugnt innan alla utom jag åkte i väg på ärenden och lämnade mig ensam hemma i tre timmar (ännu ovanligare än tiotimmarsnätter). Jag promenerade med hunden i det kalla och soliga vädret, låg på soffan och läste och drack kaffe - allt under fullständig, lyxig tystnad.

På kvällen åkte vi till La Cantina i Munksnäs och åt middag. Det var en ny bekantskap och man kan nog kalla det kärlek vid första ögonkastet - maten var toppen. Både chevresalladen och lammgrytan som jag åt var tiopoängare. Och till och med den vilda fyraåringen betedde sig så man fick äta upp i lugn och ro.

Sedan hann vi ännu julpynta litet (på bilden syns Luciatåget som kanske ter en aning skrämmande - i alla händelser är det inte riktigt klart vilken av figurerna som är Lucia), och nu avslutar vi kvällen med en ritad film. Mycket avkopplande dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar