torsdag 14 november 2013

Vardagslyx

Jag har redan en längre tid noterat att min dyna är synnerligen knölig, och i dag när jag faktiskt hade en ledig kväll informerade jag maken (som däremot hade ett möte och en öl-träff i kväll) om mina planer att åka till Det Stora Möbelvaruhuset med de två minsta döttrarna och handla mig en ny dyna. Maken kom med ett alldeles oerhört förslag:
- Skulle vi inte kunna ha en extra dyna i vår säng?
Efter en sekunds betänketid kom jag på en ännu oerhördare tanke: vi kunde ju ha var sin extra dyna! Tänk vad lyxigt när man vill läsa i sängen! Eller när någon (nämner inga namn) snarkar och man vill lägga en extra dyna på örat som är uppåt! Eller när någon tredje person (nämner fortfarande inga namn) kommer tassande på natten och gör anspråk på ens utrymme, täcke och dyna!

Sagt och gjort. Nu har vi fyra dynor i vår säng. Fast nu får jag tydligen börja köpa dubbla uppsättningar dynvar - omaka sängkläder ger inte riktigt den rätta lyxiga hotellrumskänslan.

Dessutom inhandlades några ljus. Allt som kan lysa upp novembermörkret är varmt välkommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar