måndag 6 januari 2014

Helg


Jullovet var toppen, men rätt programfyllt. Den där känslan av evighetslånga dagar utan program infann sig aldrig - förrän nu, det här veckoslutet. Maken tog ju två barn och hunden med sig och åkte till lande.  Och femtonåringen, fyraåringen och jag har tagit det mycket lugnt här i stan. Förra natten sov jag nio timmar och sedan promenerade jag en och en halv timme med en väninna, följt av två timmar i lekparken med fyraåringen. Sedan tyckte jag att jag hade varit tillräckligt hurtig för att tillbringa resten av dagen i soffan. Fyraåringens kompis kom på besök, och de lekte i tre-fyra timmar så att jag kunde läsa slut min bok. Så åt vi gott, drack ett glas vin (bara jag) och tittade på en film. Och så sov vi tio timmar till. Absolut toppen.

Femtonåringen är förkyld och kunde alltså inte gå ut eller träffa några kompisar i går. Efter att ha läst slut alla julklappsböcker och internet (och städat klädrummet) måste hon desperat hitta på annat program, och följdaktligen har hon stickat sin första socka och läst sin första Året Runt i går. Ingendera upplevelsen verkade övertyga henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar