måndag 14 april 2014

Nattliga timmar

Den här mystiska halv-flunssan fick mig att somna som en sten med fyraåringen klockan nio i går kväll. Sedan vaknade jag klockan två av ett ljud, och då hade jag redan sovit så länge att jag fick svårt att somna om. I stället låg jag vaken ett par timmar och funderade på Viktiga Saker, som till exempel:

- Vad jag skulle göra på jobbet i dag.

- Tänk om det regnar nästa vecka när vi är på Kreta. Semesteranläggningar som är uppbyggda för att massor av människor ska sola och simma där är så sorgliga i droppande regn. Extra bonus för att bekymra sig för saker som man absolut inte kan påverka.

- Är det månne sant att man ser mycket tjockare ut i TV? Om man skulle se sig själv i TV, skulle man då bli överraskad och tycka att man ser ut som en boll?

- Två familjer som jag vet satte nyligen ut sina hus till försäljning, med låga förhoppningar - det ekonomiska läget är skräp, få se hur länge det tar och hur mycket man får gå ner i pris. Både bostäderna såldes till begärt pris utan en enda allmän visning. Vad tyder det på? Kanske på ingenting, utom att priset var rätt/lågt satt?

-  Hurdana skor man gillar. Hur min skosmak skiljer sig från min makes eller min äldsta dotters (familjens skofantaster). Och vad förenar dem?

Inte att undra på att man inte kan sova, när det är så mycket viktigt som måste redas ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar