fredag 22 maj 2015

Snabbt hej

Det blev igen en sådan där vecka, där det sammanfaller en massa i och för sig små och trevliga händelser, på jobbet och på fritiden, som tillsammans gör att veckan blir helt fullsmockad.

För första gången någonsin måste vi be en storasyster föra femåringen till dagis på morgonen (maken var på arbetsresa och jag måste vara på plats redan 6.30 för att börja filma på en restaurang). Sjuttonåringen erbjöd sig att hjälpa till, och när jag på dagen frågade hur det hade gått fick jag ett glatt svar med "Superbra! Jag väckte henne 7.22 och 7.44 klev jag redan ut genom dagisdörren". Och femåringen var så stolt, både över att storasyster hade fört henne till dagis och över att hon hade gjort sig klar på sex minuter.

Men nu (snart) ska det bli skönt med veckoslut. Maken åker till lande och slutför köksremppan, och jag blir i stan med flickorna som ska gå på Stafettkarnevalen och titta på Eurovisionen. Blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar