lördag 23 maj 2015

Trädgårdsarbete

Nåja, nu har vi blommor vid ingången. Solrosor och murgröna i år. Få se hur solrosen klarar sig i kruka - jag har inte sett sådana förut? Men solrosen är min älsklingsblomma, så vi provar.

Som sagt bygger mitt trädgårdsarbete mer på iver och plötslig inspiration än på planering och kunskap, så jag lägger varken ner mycket pengar eller tid på det (båda skulle vara bortkastade). Men här fanns ett hål där det inte växte någonting, så jag fyllde det med mull och strödda ut litet gräsfrö. Sämre kan det inte bli.

Vår innergård är en stor utmaning - sluttande, ojämn och full av stubbar och stenar. Där växer vitsippor, liljekonvaljer och ormbunkar. Vackert på våren men aningen djungellikt senare på året. Men nu tog jag min nya gräsklippare och klippte en plätt. I morgon tänker jag jämna ut den med mull och så nytt gräs. Jag tänker mig att man kanske kan börja någonstans och åtgärda några kvadratmeter i taget, så ser vi hur det artar sig. Det är ett utmärkt läge nu, när grythunden är på lande med maken - inget verkar trigga honom så mycket som om någon gräver i jorden. Han ska omedelbart gräva på samma plätt. Han lär för övrigt ha "hjälpt" landegrannarna med grunden till deras lekstuga i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar