fredag 25 mars 2016

Glad påsk!

Den här veckan har jag vaknat så tidigt, att jag också denna lediga morgon vaknade strax före sex och var klarvaken. Det gör nu ingenting, jag hade lagt mig redan efter nio och här kommer ju fler möjliga sovmorgnar under påsken - och att ligga ensam och läsa på soffan (med hunden, naturligtvis) i det morgontysta huset är inte så illa det heller.

När resten har vaknat ska vi åka till lande, hela familjen + en pojkvän. Vi har det inte uppvärmt över vintern, så det är ofta säsongsstart just vid påsken - när det tar nästan ett dygn att få det varmt är det ju trevligt att man inte behövar åka tillbaka följande dag. Sedan ska vi bara ta det lugnt. Mina förldrar kommer på besök på söndag, men det är det enda inplanerade. Förmodligen blir det ett besök i simhallen också, och kanske någon påskmarknad. Men annars ska vi bara promenera, läsa, spela spel, sova och äta. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar