torsdag 23 december 2021

Nästan jul

 

Min vana trogen gjorde jag inga julförberedelser i särskilt god tid. Men istället tog jag ledigt både den 22. och den 23., och de dagarna har utnyttjats väl, så nu börjar vi vara klara för jul också i det här huset. Nästäldsta dottern kom hem igår kväll, och idag har vi alla stått i köket mest hela dagen, med avbrott för litet paketpackande, hundpromenerande och faktiskt pidrospel för döttrarnas del.

Julhandlande i pandemitider. Bäst att vara förberedd om någon börjar känna sig sjuk. 

På lördagen skedde för övrigt min födelsedagspresent! Att jag gillar att promenera har blivit litet av ett skämt i familjen (jag föreslår promenader som programpunkter och tycker alltid vi kan gå, också rätt långa sträckor, t.ex. på resor), och nu fick jag en riktigt lång promenad med trevliga pauser i present av maken. Vi tog tåget till Alberga och gick från tågstationen till Tarvaspää på lunch. Sedan fortsatte vi promenaden längs stranden, med en champagnepaus på vägen, till Fiskartorpet där vi åt middag och övernattade. Så rolig present och så trevligt. Den nyblivna 18-åringen passade dessutom på att ha födelsedagsfest när vi var borta. Tolvåringen övernattade hos sin nästäldsta syster, och hundarna hos grannen. Spännande och skoj för alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar