söndag 13 mars 2022

Nu är det vår!

 

När jag bytte lakan i vår säng på torsdagen kände jag att det var dags för blomlakanen. Man kan inte riktigt använda dem mellan oktober och kanske februari, tycker jag, men nu var det dags. Hjälpa våren litet på traven, liksom. Och det hjälpte genast!

Igår märkte vi att isen hade gått utanför Mellsten, när vi var där med maken. Så fint.

Maken fångade en kråka på bild precis när den flög upp. 

Hundarna hittade en solfläck att sova i.

Och idag sådde jag nya frön i min hydroponiska odling. Persilja, koriander och basilika. Jag hoppas på lika bra skörd som ifjol - då har vi nog husbehovet av örter tryggat. Och med persilja, koriander och basilika kommer man långt, tänker jag.

För övrigt har också tolvåringen, föga förvånande, nu testat positivt för covid-19. Maken och jag mår än så länge prima, och testet som jag tog igår för säkerhets skull var också negativt. Få se hur det går.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar