tisdag 22 mars 2022

Sjuka

 

Nog blev vi ju sjuka, vi också. Maken testade positivt på tisdagen och jag på fredagen. Vi har vaccinen i skick, så vi är inte jättesjuka, men nog tycks det vara en seg sort - inte är vi i jobbskick ännu. Tråkigt blir det ju, när man ska hålla sig isolerad och inte riktigt orkar göra något heller, men inte går det någon nöd på oss. Lyckligtvis blev vi ju sjuka i omgångar, så artonåringen var redan frisk när vi blev sjuka och kan alltså handla mat åt oss.

För att få litet omväxling åkte vi ändå till lande över helgen. Det var härligt vårväder, och vi inledde grillsäsongen. Hundarna har brusande vårkänslor, vilket passar litet dåligt ihop med människornas orkeslöshet. En gång försökte maken ha dem lösa, vilket ledde till en vild jakt på en mink (tror vi). För första gången hängde valpen med sin storebror, och båda stack iväg längs stranden. Maken fick tag på valpen efter ett tag, och efter ytterligare en halvtimme hittade jag stora taxen, som lugnt spankulerade längs strandkanten och låtsades om ingenting. Så nu får de vara kopplade tills vidare.



För övrigt kan jag rapportera att mangoplantan mår utmärkt och växer så det knakar. Jag skulle också vilja så tomatfrön nu, men kan ju inte ens gå till fröbutiken, så det får vänta. Men nog ska jag väl hinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar