onsdag 15 juni 2022

Några dagar i Stockholm

 

Att kombinera jobbdagar med ett besök i Stockholm gick hur fint som helst. På bilden syns måndagens morgonkontor, den tomma puben på Silja Serenades promenad, där det fanns nätuppkoppling (i hytten fungerade det inte), och sedan kunde jag ju jobba i min brors hem. Mellan varven och på kvällarna umgicks vi med min brors familj och min moster (och mamma gjorde det naturligtvis också på dagarna). Dessutom hann jag promenera litet i vackra sommar-Stockholm och till och med gå en kort sväng i butiker. Så trevligt! 

På vägen hem var det ingen rusning på båten direkt - vi var så gott som ensamma både i terminalen och i gången till båten. Väl ombord märkte vi att det nog fanns några andra passagerare också, men turen Stockholm-Helsingfors en onsdag är kanske ganska lugn. Eller så råkade det bara sig så.

Vi hade fönsterhytt, som jag av någon anledning sällan brukar boka (eller ja, anledningen är väl att de oftast är dyrare än hytter med fönster mot promenaden, som är lika bra) - och såhär en natt i juni var det ganska härligt.

Hundarna hade uppenbart längtat medan jag var borta. Nära, nära i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar