lördag 1 april 2023

Fixaren

 

I morse visade det sig att vi hade ett problem i köket - diskmaskinen tömde inte ut vattnet utan blinkade istället med ett ilsket felmeddelande. Maken och två av barnen gav sig iväg till Pargas på handbollsmatch redan vid 7-tiden på morgonen, så problemet lämnades till 19-åringen och mig (som blev i stan, för vi ska vara valfunktionärer).

Efter frukost googlade jag felkoden och bruksanvisningen för diskmaskinen. Först lossade och putsade jag silen (det hade jag ju ändå gjort då och då förut), men enligt instruktioner från bruksanvisningen bände jag sedan också loss avloppspumpens skydd. Och ser man på, där var en plastbit som inte verkade höra hemma där, så jag tog bort den.

Och ser man på igen, sedan fick jag tillbaka alla bitar på rätt plats - och diskmaskinen fungerade glatt! Och jag är både glad och ganska häpen att jag faktiskt lyckades fixa det själv.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar