måndag 20 september 2010

Efterfrågan och utbud i otakt


Då termometern visade sex grader när vi gav oss iväg i morse insåg jag att jag måste ta itu med att skaffa ny höstjacka och -byxor år sexåringen, i stället för hennes gamla urvuxna. Sagt och gjort, ettåringen och jag fortsatte ut på uppköp. Men efter att ha gått igenom två köpcentra var resultatet en varm och hungrig ettåring, en varm och hungrig mamma och en hungrig (dock inte speciellt varm) hund därhemma.

Det var bara att konstatera att alla affärer har städat undan höstkläderna och nu erbjuder vinterkläder. Jag är tydligen hopplöst efter. Men hur kan det vara dags att handla vinterkläder när barnen ännu leker i kortärmat när jag hämtar dem på eftermiddagen?

Som tröst hittade jag i alla fall två fina vinterjackor till en bråkdel av sitt ursprungliga pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar