fredag 8 oktober 2010

Veckans Äntligen-blev-det-gjort

Utrymmet bredvid vår trappa har ända sedan flytten varit en förvaringsplats för flyttlådor som man inte orkat packa upp (av den allra värsta sorten, som innehåller typ en taklampa, fyra odefinierade sladdar, två dvd-filmer, en t-skjorta som sparats som minne, en mapp med gamla betyg, en hundleksak, kylskåpsmagneter, julgransstjärnan och ett par handskar). Med tiden har högen byggts på med tomma resväskor, någon sovsäck, en överlopps tvättkorg och annat smått och gott som inte funnit sin plats.

På onsdagen tog jag tag i eländet och röjde. Sedan väntade del två i projektet: att stuva in saker som sällan används i det förvånansvärt stora, men låga och oregelbundet formade utrymmet under trappan. Ingången är dörren i pygméformat som syns på bilden. Och medan jag kröp ut och in genom luckan, med tunga kartonger, hade jag hela tiden sällskap av grythunden och ettåringen, som båda tyckte att det här var den mest fantastiska lek som jag hade kommit på på hela året.

Men fint blev det ju, till sist.

1 kommentar:

  1. Duktigt duktigt! JAg tog idag mej i kragen och börjsade städa/tömma klädrummet där det förvarast Gudarna vet vilka små påsar och skall samtidigt passa på att kassera kläder jag inte använt på typ 2 år..
    Tur att man har lediga fredagar...fast jag var nog först på loppis....
    Ha en skön helg
    -Lotta-

    SvaraRadera