måndag 28 mars 2011

Morgonens ettåringsbus

Som sagt, ettåringen gillar att ta saker hon inte får röra. I morse hade hon fått tag på sjuåringens telefon och när jag närmade mig hörde jag till min fasa hur de svarade "Hätäkeskus" i andra ändan medan ettåringen som vanligt babblade nonsens i sin ända. Hur i hela fridens namn hade hon lyckats få av knapplåset och ta just numret till nödcentralen? Eller finns det färdigt inprogrammerat i Samsungen?

I brottningsmatchen när jag tog telefonen av henne trycktes samtalet av, och jag trodde att saken var klar i och med det, men om några sekunder ringde nödcentralen tillbaka (visste inte att de gjorde det, men det är ju en bra rutin i och för sig). Så jag fick litet generad förklara varför vi hade ringt.

2 kommentarer:

  1. Oj nej.Aj di ringer tillbaka. Men du behövde ändå inte betala några böter för dotterns lilla pilasoitto???

    SvaraRadera
  2. Nej, inte vad jag vet - jag hoppas verkligen det räckte med en ursäkt!

    SvaraRadera