fredag 16 september 2011

Bla bla bla

Föga överraskande har den här veckan varit ganska arbetsam. Alls inte tråkig, mest roliga program, men mycket. I går nåddes någon form av höjdpunkt när jag körde hem från jobbet, på väg mot en träff i matbutiken med den andra klassmamman och sedan vidare till sjuornas pizzabakningskväll som vi organiserade, och märkte att något hade hänt med bilen. Den darrade i höga hastigheter, så våldsamt att jag inte kunde låtsas att det berodde på vägen. Och maken var på resa.

I morse for jag iväg hemifrån kvart över sju på jakt efter en bilverkstad som kunde hjälpa. Den tredje förbarmade sig och kollade på min bil. De kunde inte fixa det direkt men berättade vad som borde göras och jag fick koncentrera mig hårt för att memorera saker som "aurauskulman säätö" och "halkeama vasemmassa iskarissa". När jag äntligen kom till jobbet (med andra bilen, maken fick ta bussen) skulle jag byta dator och fick tala en stund med IT-stödet om vad som måste göras för att få den nya att fungera med mina inställningar. Koncentrationsnivån var lika hög och den intuitiva förståelsen lika liten. Sedan kraschade allas e-post (inte på grund av mina datorövningar, dock). Då åkte jag hem. Kort sagt är det skönt att det blev veckoslut.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar