torsdag 22 december 2011

Snart julefrid

Otroligt, nästan två veckor sedan jag bloggade sist! Föga förvånande har det varit två ganska intensiva veckor, man har rentav kunnat ana en aning stress i luften. Mycket på jobbet och program varenda kväll. Men nu börjar det arta sig! I går kväll var jag på årets sista julfest (högstadiets, som föregåtts av naturklubbens, dagisets, fullmäktiges, jobbets och lågstadiets julfester). I dag var jag ledig, och efter en sex timmars butiksrunda tror jag att alla julklappar är fixade och all julmat köpt. Jag köpte till och med en ny julgransfot, för att undvika frustrationen när skruven som gått av måste dras åt med en tång av den ena, medan den tunga granen ska hållas lodrätt av den andra. Fast det börjar ju nästan bli en jultradition så jag borde kanske inte ha gjort det? Huset är ganska prydligt, kålrotslådan står och svalnar och potatislådan är på gång. Nu är det bara att jobba morgondagen ännu och så kan julen komma.

1 kommentar:

  1. God jul och gott nytt år till hela familjen. Hoppas ni har det rikitgt fint och mysigt och har ett roligt nyår. Tusen tack för det fina julkortet. Kram

    SvaraRadera