lördag 3 december 2011

Diskussion per e-post

Jag är klassmamma i elvaåringens klass, och när hon fick en ny klasskompis i höstas lade jag till flickans föräldrar på e-postlistan. Nu ska vi ordna ett klassmorgonmål, som knytkalas, och ett otal mail med detaljer om var, när, hur och vem som hämtar vad har skickats med "reply all"-funktionen. I dag skrev jag ett sammanfattande mail och skickade ut. Nu hade jag fått ett svar med "Jag är Jarmo från Joensuu och förstår ingenting". En bokstav i den nya pappans e-postadress hade tydligen blivit fel och nu har Jarmo i Joensuu bombarderats med mail på svenska. Han verkar dock ta det med ro och bad mig nu på knagglig svenska att kolla e-postlistan och meddelade att han nog inte kommer, inte ens om vi serverar gratis sprit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar