onsdag 4 juli 2012

Kvällen

Här njuter jag av mina kvällar, när jag kan göra vad jag känner för. I dag gick jag först en sväng på rean och handlade två skjortor för sammanlagt 17 euro. Och eftersom jag hade så dålig koll på vilka filmer jag egentligen ville se, gick jag sedan helt enkelt till bibban och lånade tre som de råkade ha inne och som jag inte hade sett. Dagens film blev Analyze this och jag är riktigt nöjd. I och för sig kanske det inte har så mycket med filmens kvaliteter att göra som med det att jag får sitta stilla och se den från början till slut, utan pauser eller missade delar då man går för att torka någon på tuppen, ge mat åt någon, svara på frågor, leta upp en borttappad grej eller torka upp något som har spillts.

Men ändå börjar jag verkligen sakna min familj nu. Och det verkar vara ömsesidigt - makens rapport från lande var "Kan du inte ta fredagen ledig? Vi längtar alla efter dig och vill ha dig här. Och jag HAR diskat, så det är inte det."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar