måndag 26 november 2012

Hej hå, hej hå...

Jag jobbar och jobbar på jobbet och fixar och sysslar på fritiden - med gott humör visserligen, men det blir mycket litet tid över för t.ex. bloggande...

Men under veckoslutet hände följande:

- jobb-julfest på fredag. Trevligt, men jag kom hem redan 22. Och som det slutliga medelålderstecknet: Inte nog med att jag kom hem 22, när jag sedan låg i min säng vid 23 var jag så nöjd - tänk att jag var så förståndig att jag åkte hem i tid!

- lekparkshäng, lång promenad med hund och väninna, en massa hushållsarbete, litet läsning i soffan och middagsgäster på lördag.

- lång promenad med hund, man och minsting på förmiddagen, litet läsning i soffan (favorit i repris) och besök på konstskolans julavslutning på söndag. Där gjorde åttaåringen och jag den strålande vackra dörrkransen som syns på bild. På kvällen tittade vi sedan ännu på film (Julia & Julie, riktigt trevlig, om du inte har sett den redan mamma/mommo så hyr den - vi tror du skulle gilla den!)

Utmärkt välkomponerat veckoslutprogram. Nu ska jag jobbajobbajobba denna vecka och så blir det en veckas semester! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar