måndag 4 mars 2013

Extraordinärt aktiv

På veckosluten brukar jag vara (försöker jag vara) en soffpotatis av rang. Man har ju alla hemmasysslor som måste göras, och så brukar vi laga mer komplicerad mat, men för övrigt försöker man ju få ligga på soffan så mycket som möjligt.

Men i går började jag med en 1,5-timmes promenad med hund och väninna. När jag kom in hade maken litet lovat treåringen ett simhallsbesök, men jag föreslog att vi istället skulle gå ut i det strålande vintervädret och åka pulka.Sagt och gjort, efter en snabb lunch begav sig 5/6 av familjen (fjortonåringen var på FBK-läger) ut med pulkorna och stannade ute i ett par timmar. När vi kom in däckade vi i sofforna, men snart undrade treåringen när vi egentligen skulle och simma? Nå varför inte, tänkte vi, och så plockade vi upp också fjortonåringen och for på ett sällsynt hela-familjen-besök i simhallen.

Som man kan ana somnade alla gott på kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar