måndag 25 februari 2013

Lande-veckoslut

Jag har inte varit på lande mitt i vintern sedan jag började ha blöjbarn - i själva verket inte sedan jag själv var barn (och då var det ett annat lande). Huset blir visserligen varmt, och vi har el, men utan vatten och toalett känns det litet ansträngande att ta hand om små barn där.

Men nu! Maken och mellandöttrarna åkte ut redan på torsdagen, värmde upp huset och städade undan de värsta mössen. Största dottern, minsta dottern, hunden och jag anslöt oss på fredag kväll. Och det var hur bra som helst. Där finns ingen TV och inget nät, och man kan ju bara laga ytterst rudimentär mat utan vatten, så vi tog det riktigt lugnt. Läste böcker, spelade sällskapsspel, gick i bastu och sov tio timmar per natt. Mycket avkopplande.


Vissa i familjen (alla utom jag, tror jag) tycker det är onödigt att hålla ordning vid tillfälliga övernattningar.


Minstingen hittade gamla Barbin.


Söndagen var fantastiskt fin. Kallt men med strålande sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar