söndag 23 juni 2013

Favorittider


Oj oj vilken fin midsommar det var! Vi tillbringade helgen med två andra familjer som vi brukar, sex vuxna och sju barn den här gången, och hade det så fint. Strålande sol på fredag, ett kraftigt åskväder natten till lördag och strålande sol på lördagen. Slappande i solen, bastu och fantastisk middag, simturer i kalla havet, skräpprat och trevlig sällskap. Barnen fick hoppa på trampolin och åka ring efter båten - nytt för i år och stor succé. Vi tänkte först att bara simkunniga barn skulle få åka (försedda med flytväst också de), men treåringen som kanske är den som uppskattar vilda nöjen mest av alla, som enligt sig själv kan allt och som är mycket viljestark fick oss till slut att ge efter. Där åkte hon sedan i någon systers famn och var förstås jättenöjd. (I ett skede trillade hon ur i närheten av bryggan. När jag väl sett att allt gått väl hoppades jag ju litet att hon skulle bli skrämd och förstå vikten av att alltid ha flytväst, men lärdomen blev kanske inte riktigt den önskade... Hon simmade snabbt till stegen i det iskalla vattnet och sa "Där ser du mamma att jag kan simma!")

I går kväll kom jag hem med treåringen och trettonåringen, som ska åka till en kompis sommarstuga i dag. Maken åkte ännu till vårt lande med de två andra. Och treåringen och jag tänkte oss på en dagstur till Tallinn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar