måndag 3 juni 2013

Hejhej

Här är jag igen :)

Förra veckan nåddes nya höjder i hektiskhet (finns det ett sådant ord?). Fullt program på jobbet och full fart varje kväll, med olika programpunkter som avslutade skolåret. Veckoslutet blev inte mindre aktivt med avslutningsfester i skolan på fredag kväll och lördag morgon och studentfester restan av lördagen. Söndagen - som kanske, eventuellt kunde ha varit vikt för återhämtning - gick åt till att tvätta mattor på terassen, nå bottnet i tvättkorgen och handla inför Lapplandresan (utebyxor åt mig och en dotter, myggmedel och skavsårsplåster, och mängder av mat då jag har matansvaret). På kvällen hann vi ändå med en cykeltur till lekparken och en långpromenad med hund och väninna.

Och ja, nu sitter jag på jobbet igen. Men i morgon kväll går tåget till Lappland, där de två mellanflickorna och jag ska vandra med naturklubben i deras skola. Det blir intressant (och roligt, hoppas jag). När vi planerade färden på vintern tänkte vi mera på att utrusta oss för kyla och väta och undrade om isen skulle ha gått på sjön vid våra stugor, men nu ser det ju ut som om solhatt (och myggmedel!) är mera relevant än fleece-underkläder och gummistövlar.

Och vilken start på sommarlovet för skolbarnen! Det var 18 grader redan halv sju när jag körde mot jobbet, solen skiner och det utlovas värmebölja.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar