onsdag 30 oktober 2013

Hej hå, hej hå

Åååh vad tiden går snabbt! Och vad mycket program!

På veckoslutet var vi "bara" hemma (dvs ingen landefärd), och det var faktiskt skönt. På fredag hade vi fredagsmys med pizza och film, på lördag lördagsmys med ostfondue och film, på söndag maffig megamiddag för fafa (födelsedagspresent). På söndagen åt vi oavbrutet i tre timmar - skumpa, löksoppa, filé och potatisgratäng, ost, fruktsallad, kaffe och kaka - väldigt gott och trevlig stämning. Som ni märker koncentrerar vi oss allt mer på maten ju mer höstmörkret sänker sig (eller nåja, det var kanske inte riktigt sant. Nu äter vi minsann mycket och gärna på sommaren också). Men vi hann också bland annat med bokmässa med hela familjen (både roligt och utmattande), några barnkompisar på besök, byta till vinterdäck och tvätta uppskattningsvis sex maskiner tvätt.

Och så har man jobbat. Och varit på förberedande budgetmöte på måndag kväll. Och på ett finlandssvenskt seminarium om kriskommunikation i går på eftermiddagen och kvällen. Jag är väldigt glad att jag gick på seminariet. Jag har aldrig hört (märkt?) att det skulle ha ordnats motsvarande sammankomster förut, och förutom faktabiten så gav det mycket att träffa andra som arbetar med ungefär samma jobb som jag - dessutom som svenskspråkiga i en rätt finsk omgivning.

Och i kväll ska jag vara bara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar