onsdag 16 oktober 2013

Bara bra

I går när jag gick och lade mig, och det bara snurrade i huvudet efter en intensiv dag...

- som började med tidig väckning och full fart hela dagen på jobbet
- fortsatte med att jag kom hem direkt till middagen som femtonåringen vänligen tillrett, med familjen minus fyraåringen (som var på kalas) men plus två extra tonåringar, med livlig diskussion som spände över bland annat teologiska frågor och vilken maträtt och ung man skulle ta med sig till en öde ö
- fortsatte med att jag skyndade till ett nämndmöte
- och kom hem efter åtta, och innan jag hann komma till dörren flög den upp och hunden och fyraåringen åkte ut som ett par kanonkulor. Hunden krumbuktade sig av glädje att se mig och fyraåringen kramade och ropade och visade vad hon hade fått på kalaset (klistermärken och en lakritsstång). Och maken hade handlat mat och städat med fyraåringen medan jag var borta. 
- och fortsatte med nattning av fyraåringen, som strax efter bokläsningen somnade med armen på min magen och ansiktet tätt tryckt mot min arm
- och avslutades med skratt, skoj och prat med de äldre barnen vid kvällsmålet

... så tänkte jag att jag är lycklig och nöjd med mitt liv, just precis här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar