fredag 7 mars 2014

Fredag!

I går gick jag faktiskt tidigt från jobbet, handlade mat, hämtade på dagis och lagade middag som vanliga människor. Och sov en lång natt.

I dag hann jag precis fram till jobbet, så ringde maken och sa att tioåringen var magsjuk. Just så. Så jag gick på ett förmiddagsmöte och åkte sedan hem igen för att jobba vidare hemifrån så hon inte skulle behöva vara sjuk och ensam. Betydligt enklare att jobba med en sjuk tioåring som sällskap än en sjuk fyraåring, kan jag meddela.

Men det tar sig. Mailströmmen sinar, som den brukar på fredag eftermiddag. Tioåringen har inte kastat upp sedan morgonen och åt just litet rostat bröd. Ett ledigt veckoslut ligger framför. Och innan jag hann åka hem från jobbet kom min chef med en flaska champagne och en kram och tackade för väl utfört jobb. Glad blir man, ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar