tisdag 17 juni 2014

Morgonäventyr


I morse har jag - tadaa - åkt till jobbet med kommunala transportmedel. För första gången fast jag har jobbat här i snart tre år. Två tåg, en buss och en medellång promenad. Allt klaffade perfekt fast jag ett ögonblick var litet vilse i Dickursby, inga väntetider någonstans och ändå tog det en timme och 20 minuter från dörr till dörr (det andra alternativet, tåg-metro-buss, tar ytterligare en halv timme). Det går väl an på sommaren, men en mörk och kall vintermorgon.... Och med bil går det på 25 minuter. Förmodligen tar det alltså ytterligare tre år innan jag åker tåg till jobbet igen.


Orsaken till att jag ville lämna bilen hemma är att vi ska ut på stan med vårt team i kväll (och kollegan som vi brukar samåka med vid sådana här tillfällen är på resa). Litet seminarium, sedan diverse programpunkter och middag på olika håll i stan. Och förmodligen ett eller två eller tre glas vin.  Blir skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar