torsdag 5 juni 2014

Ny plats

Vi har flyttat på jobbet - igen. I dag är första dagen på min nya plats, och jag har redan fått igång datorn och packat upp fyra lådor av sju, ganska bra tycker jag. Jag flyttade tillbaka till ett öppet kontor, men fick en mycket bra plats (längst bort i hörnet, vid ett fönster), och det är roligt att sitta bredvid sitt team igen, så än så länge känns det bra.

Det mesta känns bra just nu, faktiskt. Veckan har varit rolig med lagom mycket trevligt program. Jag bestämde mig i början av veckan för att börja min semester redan vid midsommar, och insåg sedan att det ju bara är två veckor dit. Det var 20 grader och sol ute redan när jag körde till jobbet på morgonen. Jag hade sovit gott (i nästan nio timmar!) och skrattade för mig själv (det händer ju aldrig normalt) i bilen i morse när jag hörde Succémorgons förslag till socialt experiment med olika nationaliteter instängda i en hiss. I går fick jag höra glada babynyheter (obs inte egna) och i dag fick jag goda nyheter på jobbet. Toppentoppen med sommar och den fiilis den medför i det här kalla landet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar