lördag 11 oktober 2014

Helg

I går gick jag litet tidigare från jobbet för att hinna handla på Stockmanss delikatess innan jag hämtade femåringen. Galna dagarnas materbjudanden brukar vara toppen - kött och ost och grönsaker och sådant.

Nå, det var en och annan annan som hade kommit på samma strålande idé och delikatessavdelningen var proppfull. Man blev knuffad av kundvagnar och rollatorer och fick tränga sig fram till diskarna för att se vad där fanns.

När jag äntligen stod i kassakön hade jag en pappa med två små barn bredvid mig. I hans kundvagn fanns fyra liter mjölk och en Iltasanomat. Och jag undrade - om man behöver litet mjölk och en tidning, hur i fridens namn väljer man då Stockmanns delikatess under Galna dagar som inköpsställe?

Vår fredagsmat - biffar av stekmaletkött med vitlökssmör och fransk potatis - blev för övrigt alldeles utsökt i sin enkelhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar