lördag 24 januari 2015

Hälsningar från Vasa

Start hemifrån kvart före sju är ju inte så lyxigt, men sedan! Att sitta på ett tåg som susar fram i lugn och ro, titta ut och fundera. Jag hade laddat upp med böckar och dator, men tre timmar av fyra satt jag ändå bara och lyssnade på musik och stirrade ut genom fönstret.

Sedan föreläsning på föreläsning, från tolv till sex. Och det var bra föreläsare, och fast inte alla ämnen låg mitt hjärta så nära lyssnade jag så gärna. Här kom kanske dagens viktigaste lärdom (eller påminnelse): det gör gott att lyssna på/läsa om ämnen som någon annan har valt ut - inte bara de som man väljer själv. Man lär sig så mycket mera.



Så fort jag ätit middagen klart (i trevligt sällskap, det var inte det...) skyndade jag dock tillbaka till mitt  hotellrum för en annan höjdpunkt: läsa och äta lösgodis i den bekväma hotellsängen med fyra kuddar och vita, maglade lakan. 

Nu blir det hotellfrukost och flera föresläsningar. Och sedan en lång tågresa till. Och i kväll hem till familjen, som jag faktiskt redan saknar (också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar