torsdag 8 januari 2015

Post-jullov

Här återanpassar sig alla till vardagen igen. Men i år var jullovet faktiskt så långt, för de allra flesta, att man märker en tydlig skillnad. Kollegor som före julen var bleka och slitna är nu glada och pigga (fortfarande bleka, dock - utom de som har rest längre bort - men utan ringar under ögonen). Barnen likaså.

Själv känner jag mig också utvilad. Och har hunnit tänka litet (om än inte så avancerat, kanske) på hur man borde ordna sin vardag. Jag vill läsa mera, helst längre än en minut i sträck (i London läste jag TRE hela böcker!). Motionen måste prioriteras, annars går det illa med magamåttet. Baka mera och laga mera komplicerad mat. Kanske börja med någon hobby utanför huset, till och med? Om jag blir riktigt vild.

Efter att ha lugnat ner takten så mycket har jag till och med en (bedräglig?) känsla av att allt är fullständigt under kontroll på jobbet. Få se hur länge den här känslan varar - men det gäller att njuta av den nu i alla händelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar