tisdag 16 juni 2015

Bryssel

Vad det var trevligt i Bryssel! Vi har promenerat och promenerat och promenerat - fötterna känns litet misshandlade.

 
Och handlat en hel del... För en gångs skull hittade jag (orkade väl leta) kläder också åt mig själv och inte bara åt flickorna, så jag är supernöjd. Men nog blev det presenter också, förstås.
 
Det finns en enda Primark i Bryssel, och där fick man köa för att komma in! Otroligt.

Så var vi faktiskt litet kulturella också, såg stadens sevärdheter och besökte Magritte-museet (som överträffade förväntningarna, det var jättebra). Men då tog jag naturligtvis inga bilder.

Men mest av allt åt vi, känns det som.

Marockanskt på lördag kväll, supergott! Och baskiskt på söndag kväll, nästan ännu bättre. Och musslor och frites och små gråa räkor och kronärtsskockor och Godiva-lösglass och chokladdoppade jordgubbar.

 Och belgiska våfflor!

Detta spännande godis köpte vi med hem. Eetpapier - ätbara papper, tydligen. Vi förväntar oss mycket av det.

Och sedan hände det, för första gånget i mitt liv, att vårt flyg hem blev inställt. Men det gick ingen större nöd på oss, vi blev inbokade på nästa flyg i stället och fick några extra timmar i Bryssel. Men sent blev det, förstås, innan vi var hemma, och det känns litet i kroppen (eller främst knoppen) i dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar