måndag 8 juni 2015

Helgen

Försommarveckoslut på lande är nästan de allra bästa. På fredag kväll när vi kom fram satte vi oss i köket och åt kvällsmål, men mitt i gick jag ut av någon orsak som jag inte längre minns (gissar nästan på att hunden eller femåringen ville ha kiss-sällskap) och nändes sedan inte gå in igen. Solen sken ännu, och havet låg blankt och fåglarna sjöng. Jag satte mig med min öl i handen på terassbordet med fötterna på bänken (bästa sättet om man inte äter) och blev sittande tills maken började sakna mig och kom ut och letade.

Resten av helgen gick sedan i arbetets tecken. Maken låg under båten och målade dess botten, och slutförde vissa byggjobb i köket. Jag städade upp, och ordnade in allt i det nya köket. Och högg ved och bar vatten (för att ni inte ska tro att fördelningen av jobben är allt för stereotyp). Alla ungar hjälpte till på ett glatt och föredömligt sätt. Och - tadaa:

Grönsakslandet är sått! Tekniken (att täcke in en plätt med korrugerad plåt) fungerade utmärkt, det var lätt som en plätt att gräva bort översta lagret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar