tisdag 1 november 2016

Vardagslunk

Mina veckor har hittat en behaglig rytm. De lediga tisdagarna är i regel organiseringsdagar, då jag städar, tvättar, handlar mat och uträttar ärenden. Fortfarande hittar jag ogjorda saker att ta itu med varje vecka - i dag förde jag min förlovnings- och vigselring till guldsmeden för att förstoras. Och det är ju bara knappt två år sedan jag märkte att jag inte längre fick på dem... 

I dag hittade jag dessutom en överraskning, när jag förde litet grejor till Återvinningscentralen nära oss. De sålde fyra (återvunna?) Halloweenbuketter för en euro (!), så jag slog till. Sjuåringen, som tycker att vi har Halloweenpyntat alldeles för litet, kommer att bli nöjd. Och i och med den totala förvirringen om när Halloween egentligen ska firas här i Norden (om den alls ska firas) tror jag nog att en del små monster kommer att röra sig i knutarna också inkommande helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar