torsdag 22 december 2016

Snart jullov

I går sa jag åt mellansystrarna att det hör till deras uppgifter att baka pepparkakshus med sjuåringen och att de kunde börja planera medan jag åkte efter henne till skolan. Det verkade inte så lovande (de himlade litet med ögonen, båda i liggande position framför en skärm), men när jag återvände hade de visst drabbats av en enorm inspiration. De funderade och ritade en timme till, och sedan bakade de delarna av tre och ett halvt paket pepparkaksdeg (maken fick hämta mer när han kom från jobbet).

På kvällen klistrade vi ihop delarna, och som traditionen bjuder har nu sextonåringen och jag små brännskador på fingrarna. I kväll blir det väl att dekorera. Jag återkommer med resultatet när det är klart!

För övrigt avslutar jag (och de flesta andra) de sista jobbuppgifterna för i år - de allra flesta verkar hålla ledigt i morgon, och kontoret håller redan på att tömmas.En halv timme till, max, och sedan tänker också jag inleda mitt jullov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar