tisdag 9 april 2019

Annorlunda vecka

Bild från veckoslutets jomppatävlingar, när vi fixade frisyrer och smink på de nio små flickorna i laget. Ibland tror jag att det är den viktigaste orsaken till deras intresse för hobbyn, att de får klä sig i glittrande dräkter och sminka sig på tävlingarna. Men inte skulle man väl orka träna flera dagar i veckan bara för det...

Den här veckan avviker från de vanliga veckorna - på ett trevligt sätt. Två dagar har jag jobbat som vanligt, men de två kommande ska jag tillbringa på annan ort, på utvecklingsdagar med ett stort gäng från jobbet. Jag ska presentera ett nytt projekt där, men för övrigt bara lyssna och lära mig, träffa kollegor, äta mat från restaurangkök och sova på hotell. Inte illa!

Jag kommer hem på torsdag kväll, och på fredag morgon ger vi oss iväg igen med nittonåringen, en annan mamma och en annan nittonåring - men då på en minisemester. Vi ska till Pärnu för att fira att våra döttrar har gjort sitt i skolan. Favorit i repris: vi var ju på motsvarande resa med äldstingen för två år sedan, och det var mysigt och trevligt..

Dessutom råkade det sig så, att maken hade en jobbresa måndag-tisdag. Ovanligt nog måste vi alltså sätta oss ner på söndagen och planera hela den kommande veckan noggrant, dag för dag, för att få allt att gå ihop. Men det gjorde det, med litet hjälp av storasystrarna och en inställd hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar