torsdag 25 april 2019

Bra program i dag

En dag som börjar med hotellfrukost, där man får grädda sina egna våfflor (och pressa juice från apelsiner! Och ta för sig av allt möjligt annat gott!), har ju alla förutsättningar att bli bra. Och det blev den.

Först deltog jag i utbildningen, förstås. Något tag på eftermiddagen insåg jag att jag inte hade fått ett enda panik-jobbmail som krävde åtgärder och att jag därmed kunde se fram emot en helt ledig kväll, utan några som helst förpliktelser.

Först gick jag till en frisörsalong och klippte håret. Det var ett spontant infall, men så välbehövligt - jag har redan i flera veckor fått sno ihop håret då det varit så långt och risigt. Men inte har jag ju kommit mig för att beställa klipptid, inte. Men nu är det äntligen fixat.

Sedan tog jag en sväng i Halpahalli och kollade in deras utbud. Det var ju intressant - jag visste till exempel inte att de också sålde mat - men jag hittade nog inget så lockande att jag skulle ha köpt det. Så gick jag en lång promenad (i solen! Klädd i t-skjorta!) längs stränderna och i trähuskvarteren på Brändö. Sjutiden var jag tillbaka i centrum och åt en utsökt - på riktigt - hamburgare på Friends & Brgrs.

Och nu, favorit i repris: Ligga i hotellsängen och titta på svensk tv. I morgon måste jag reservera mycket tid för frukosten, så jag hinner med alla delkatesser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar