fredag 15 november 2019

Lugnaste fredagskvällen i mammaminne

I kväll har vi minsann tagit det lugnt. Tioåringen är sjuk, hon har haft feber och varit hemma från skolan hela veckan. I går började hon en antibiotikakur, så nu ska det väl äntligen ge med sig. Jag igen var ute med kollegorna på teamdag i går. Vi började med att köra go-cart, sedan åt vi pizza tillsammans och så fortsatte vi ut på kakaroke-bar. Två av tre ovanstående gjorde jag för första gången i mitt liv! Det var så roligt, och blev ju så sent, så i dag gick ju också jag litet på halvfart.

Efter jobbet åt vi hämt-sushi tillsammans med nittonåringen, som sedan gav sig ut med sina kompisar. Maken är i Berlin med sina kompisar, och femtonåringen på Kulturkarnevalen med sina kompisar. Sjuklingen och jag tittade på en film, och för första gången på evigheter såg jag faktiskt filmen från början till slut, utan att titta på telefonen, datorn eller i en tidning samtidigt. Och nu tidigt i säng med oss båda två. Mycket avkopplande.

För övrigt har jag gjort ett litet stilleben med ljung och en ljusslinga på vår balkong. Fint blev det, tycker jag - allt som piggar upp i novembermörkret är mycket välkommet. Som trevliga kvällar, kompisar och ljusslingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar