fredag 29 november 2019

Fredagskväll - igen!

Hör och häpna: läget är exakt detsamma som vid mitt senaste blogginlägg, för två veckor sedan - en lugn fredagskväll!

Mellan de två lugna fredagskvällarna har det dock varit två aktiva veckor, med mycket jobb, någon julfest, någon jomppatävling och här sist en kryssning till Stockholm med mor (min mor) och dotter (den minsta). Vi hade tänkt åka redan på tisdagen och stanna i två dagar, men poststrejkens stödstrejk satte käppar i hjulet för den planen. Lyckligtvis kom vi iväg på en kryssning i alla fall. Det var riktigt uppiggande att tillbringa två novemberkvällar på en klart upplyst båt med mycket program (trots att 1000 teknologer ombord gjorde att nattsömnen blev litet hackig), roligt att träffa bror med familj och moster, och trevligt att ha gott om tid med mormor och tioåring.

För övrigt är jag just nu ensam hemma - otroligt men sant. Maken är på julfest, nittonåringen ute med kompisar och femtonåringen sitter barnvakt hos tioåringens kompis, så hon gick också dit (blev här månne ett syftningsfel? Tioåringen själv gick alltså också dit, svårt med alla hon) Snart ska jag dock ta hunden med mig och gå efter minstingen.

I morgon blir det födelsedagsfirande (mitt) och adventskonsert, där tioåringen sjunger. Blir fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar