tisdag 4 februari 2020

Sjuk... på något vis

Jag är ensam hemma, med valpen, och njuter av diskmaskinens surr i det tysta hemmet. Fick något konstigt virus (???) som gjorde mig orkeslös och svimfärdig, med ont i huvudet och lederna, men utan något konkret symtom som till exempel feber. Jag stannade hemma redan i går och var på väg till jobbet i dag, vaknade tidigt och duschade och strök en skjorta innan jag vid morgonmålet märkte att jag nog inte är i skick i dag heller. Och så läste jag bloggar och märkte att Ellen Strömberg beskriver samma sjuka! 

Nu mår jag redan rätt bra, har blivit uttråkad och satt igång en tvättmaskin och gjort en bröddeg och städat köket, så det verkar lovande - det blir nog jobb i morgon igen. Och gäster på kvällen.

Och valpen - han har njutit så av sin sovkompis.



Och för människor är det ju också trevligt med en valp på magen när man ligger i soffan, onekligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar