måndag 5 december 2022

Födelsedagspresent

 

Igår åt vi födelsedagsmiddag med familjen. De hade lagat så fint, och gott, med blinier och chokladsufflé.

Jag hade önskat mig hemgjord mysli till födelsedagspresent, och det hade de minsann fixat! Alla familjemedlemmar hade gjort var sin sort, smaksatt dem på olika sätt, döpt dem och paketerat dem i fina burkar med guldtext. Så fin present, gjord med omtanke.

I morse började jag med att prova Nödmyslin (namnet härstammar från när minsta dottern blandade mellan nötchoklad och nödchoklad), som hade bovete som bas och olika slags nötter. Den var såklart jättegod.

Innan vi började med festligheterna var maken och jag en sväng till konstmuseet EMMA, som bland annat ställde ut konst av glas och keramik. Glaskonst är så fint! Och jättedamen här dessutom rätt imponerande.

Så fick jag ännu gå alldeles ensam i butiker och titta i några timmar, medan resten förberedde maten. Härligt söndagsprogram, från början till slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar